W cyklu kształcenia uczeń może uzyskać tytuł technika hotelarstwa po potwierdzeniu dwóch kwalifikacji w ramach zawodu.
Uzupełnieniem dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa jest suplement w języku polskim i języku obcym zawierający opis kompetencji zawodowych.
Technik hotelarstwa planuje, organizuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim i innych obiektach, w których
świadczone są usługi hotelarskie. Przyjmuje rezerwację usług, ustala zakres zamówionych usług, sposób ich świadczenia oraz formę zapłaty. Przyjmuje gości w
obiekcie, kompleksowo ich obsługuje w trakcie pobytu, wykwaterowuje z obiektu, rozlicza koszty pobytu gości oraz przyjmuje należność. Obsługuje również
gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, gości niepełnosprawnych. Organizuje i oferuje usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno-sportowe,
typu SPA&Wellness oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie. Prowadzi korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich oraz obsługuje sprzęt biurowy,
korzysta z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Promuje oferowane usługi z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy, sprzedaży osobistej,
promocji sprzedaży oraz technik z zakresu public relations. Współpracuje z innymi podmiotami oferującymi usługi hotelarskie, analizuje oferty konkurencji,
obserwuje rynek hotelarski oraz zbiera opinie o preferencjach gości. Prowadzi dokumentację eksploatacyjną obiektu hotelarskiego, oblicza i interpretuje
wskaźniki wykorzystania bazy hotelowej oraz wskaźniki sprzedaży i opłacalności prowadzonej działalności. Utrzymuje czystość i porządek w obiekcie
hotelarskim. Przygotowuje i podaje śniadania. Przestrzega zasad ergonomii, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywanych zadań zawodowych.
Sporządza dokumenty w języku obcym związane z rezerwacją usług, pobytem gościa w hotelu i korzystaniem z różnego rodzaju usług.
Kształcąc się w tym kierunku nabędziesz umiejętności związane z:
- wykonywaniem pracy w warunkach ciągłego ruchu i hałasu,
- estetyką ruchów i ograniczaniem ich do minimum,
- opanowywaniem mimiki twarzy, gestów i odruchów,
- logicznym myśleniem i zwięzłym formułowaniem wniosków,
- zażegnywaniem konfliktów,
- pracą w zespole,
- radzeniem sobie ze stresem,
- koncentracją i podzielnością uwagi,
- udzielaniem zwięzłych, rzeczowych informacji,
- zasadami savoir – vivre’u
- prowadzeniem działalności promocyjnej oraz sprzedażą usług hotelarskich;
- rezerwowaniem usług hotelarskich;
- wykonywaniem prac związanych z obsługą gości w recepcji;
- przygotowywaniem jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
- przygotowywaniem i podawaniem śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przyjmowaniem i realizacją zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe;
- biegłym zastosowaniem słownictwa branżowego w języku obcym;
- prowadzeniem dokumentacji i korespondencji w firmie usługowej.
Miejsca Pracy absolwentów po ukończeniu szkoły:
- hotele, motele (recepcja, służba pięter, organizacja usług dodatkowych, restauracja),
- pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, sanatoria,
- schroniska i inne obiekty noclegowe zarówno w Polsce jak i w krajach UE,
- w ruchomych bazach noclegowych typu: statki wycieczkowe i promy, samoloty, pociągi międzynarodowe, seatele, aquatele, flytele i inne,
- organy administracji samorządowej zajmujące się usługami hotelarskimi,
- branżowe organizacje i stowarzyszenia,
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej świadczącej usługi hotelarskie.
Jeśli będziesz chciał uczyć się dalej - droga otwarta. Posiadając maturę, możesz starać się o przyjęcie na dowolny kierunek studiów, a dysponując wiedzą z
zakresu hotelarstwa jesteś lepiej przygotowany do nauki na pokrewnych kierunkach studiów.
Kierunki studiów związane z hotelarstwem:
Hotelarstwo i Gastronomia, Turystyka i Rekreacja, Turystyka zdrowotna i agroturystyka, Rekreacja i animacja czasu wolnego, Turystyka uzdrowiskowa
SPA&Wellness, Zarządzanie i marketing w hotelarstwie, gastronomii, turystyce i rekreacji, Menedżer SPA& Wellness, Menedżer jednostek hotelowych